Батьки прагнуть, аби їхня дитина була добре ерудована й усебічно розвинена. Тож для дітей часто шукають гуртки, спортивні секції, мистецькі школи, репетиторів. Скажімо, учень 3 класу може ходити на плавання, шахи, робототехніку, мати додаткові уроки з математики чи англійської мови.
Чи не забагато цього? З різними дітьми по-різному. Все дуже індивідуально. Тож, як обрати заняття для дітей, причому не просто заняття, а хобі, яке стане справжнім захопленням? Читайте наш матеріал. І розпочнемо саме з переліку типових помилок.
Чого не треба робити батькам, обираючи заняття для дітей 1-4 класів?
Безперечно, усі мами й тата бажають своїм дітям якнайкращого, але іноді не усвідомлюють, що роблять щось не так.
- Не враховують думку та інтерес дитини. На жаль, таке трапляється: батьки хочуть втілити через дитину свої нереалізовані мрії та бажання. По суті, мати чи батько вибирає хобі для себе, а дитину просто ставлять перед фактом, що вона повинна відвідувати певні заняття/гуртки.
Психологи переконують: діти, які займаються чимось не за бажанням, не зможуть мати у цій справі значних успіхів. З часом дитина вигорає, вона втомлюється і починає ненавидіти не лише гурток, а й школу та навчання.
- Сліпо слідують трендам або хочуть зробити з дитини вундеркінда. Блогери та соцмережі транслюють ідею про ранній розвиток, водночас і батьки не проти похвалитися здібностями своїх дітей. А тому ставлять перед ними нереальні завдання: вивчати кілька іноземних мов, займатися вокалом, акторською майстерністю та хореографією, наприклад. При цьому дитина часто змушена брати участь у різноманітних конкурсах і змаганнях.
Вона перевантажена й ледве встигає виконувати домашні завдання. Це призводить до стресу і втрати зацікавленості у будь-якій діяльності.
- Не помічають, що формат занять або педагог не подобається дитині. Це про ситуацію, коли гурток чи заняття відповідають інтересам дитини в цілому. Але батьки зупиняються на першому-ліпшому місці, не враховуючи якість викладання і знов-таки враження своєї дитини.
- Відмовляються змінити місце чи вид занять, якщо дитина просить про це. Наприклад, батьки вибрали спортивну школу, яка розташована найближче до їхнього дому. Однак дитині у цій школі не подобається, вона хоче займатися, але просить пошукати кращі умови. Батькам це незручно й вони не готові йти на певні жертви.
Їх, звісно, можна зрозуміти, але дитина може розчаруватися у вибраному хобі.
Запорука успішного пошуку додаткових занять – щира розмова з дітьми про те, чого вони хочуть насправді, чи подобаються їм запропоновані батьками заняття, чи сприятливі умови у навчальному закладі тощо.
Як допомогти дитині з вибором додаткових занять?
Все дуже просто. Поговоріть з дитиною та визначте галузь, яка її цікавить. Якщо учень чи учениця початкової школи потребує занять з репетитором, поясніть важливість предмета і наголосіть, що викладача будете обирати разом. Так дитина буде відчувати, що її думку враховують та орієнтуються на її потреби.
У жодному разі не змушуйте дитину відвідувати ті чи інші уроки або ж гуртки. Так, може бути період, коли діти 6-10 років нічим не хочуть займатися. Й цілком нормально, коли дитина хоче займатися всім й одразу – запишіть її на кілька гуртків. Але попередьте, що це важко й вона може сильно втомлюватися.
Діти у цьому віці шукають своє захоплення. Тож, якщо ваше чадо часто змінює різні види діяльності, не варто бити на сполох. Головне, що дитина активно досліджує свої здібності.